17 Maj

Grattis Norge, eller nåt :P(17 maj)

Imorse var det dags för min Nuttri-start ! Har ju ingen shaker så jag blandade på mitt eget lilla vis.. Tog antagligen för mkt vatten.. Men det smakade SKIT! Jag är ju lite känslig på morgonen för konstiga saker.. Och jag satt och klöktes.. Alltså, allt jag kunde tänka på var diskvatten med kakao i.. Inte så smidigt.. Men jag fick ner den största delen av drycken iaf.. Och jag blev mätt.. (Men blev hungrig igen vid 2.. Jag drack den vid 11.. Så jag tog en banan och det hjälpte lite..) Ska prova att ta mindre vatten imorron : )


Jaha, idag var ju dagen för min insulin-utbildning.. Jag har ju gett insulin sen starten på min förra arbetsplats.. Så det är som att cykla, det sitter i ryggmärgen.. (Inte insulinet, eftersom det bildas i bukspottskörteln.. Utan kunskapen ;P)
Dagens skämt.. Haha.. Kvalitén är på topp idag känner jag :P
Men back to the subject ! Var ju där från 13.00 - 15.30 ca.. Vi gick igenom allt som har med diabetes, insulininjektioner, behandlingar och allt möjligt.. Sen fick vi göra ett prov och jag var klar först.. Sen rättade dom det.. Den utbildningen var ju ingen match för en kissekatt som mig ;) Jag tror det bara var jag och en till som hade erfarenhet.. Jag blev trött på en käring som bara ställde frågor och började prata om annat hela tiden.. T.ex ett tv-program hon såg häromdagen med djur... WTF ?!
Men jag fick ju all rätt ;P Sen drog jag.. Och nu sitter jag här..

Ska dra till Maxi nu och köpa en shaker.. Mamma sa att dom var billiga där : )
Sen blire middag och efter det promenix med Veronika och byrackorna : )




Bye, Bye pussycats !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0