4 November

God kväll i hösten!
Sitter och har tänt lite ljus.. Ska snart lägga mig i sängen o kika på tv.. Ska först berätta om min dag =)

Emma kom och hämtade mig vid 8, och då bar det av mot Helsingborg.. Kallt som fan var det och blåste gjorde det. Bilen gick som en pingisboll över vägen :P Väl i Helsingborg och Mariastaden (efter lite felkörningar tack vare en icke-uppdaterad GPS) hämtade vi lilla Natasha, som skulle säljas.. In med henne i bilen och hon var inte tyst en enda sekund under resan. =P Vi hade så kul för hon jamade så roligt. Det lät verkligen som om hon skällde på oss xD

Vi körde ner till Malmö och Svågertorp för att ta tåget över bron. Blev inte att vi körde eftersom de blåste så mkt. Och tåget va ju gratis ;) Kom fram till Kastrup kl 11.30. Vi skulle möta upp köparen, som kom från Tyskland. Vi visste inte hur hon såg ut, bara att hon skulle ha rosa jacka och en rosa bur till katten xD
Våra huvuden gick som tax-svansar och falkögonen spanade efter minsta lilla rosa sak.. Men förgäves. Emma hade bestämt med kvinnan kl 12.00-12.30 vid DSB's automater. Men ingen kom. Vid ankomsterna stod där några journalister redo med filmkamera och mikrofon, och nyfiken som man är satte vi oss lite nära dom för att se vad som var på G. Men ingen kom till dom heller. Så vi fortsatte vår jakt efter den rosa damen. Lite efter 12 gick vi till informationen där dom ropade efter kvinnan i högtalarna x) Men ingen med något rosa kom. Vi började bli lite oroliga att hon inte skulle dyka upp, men vi gav oss inte. Jag gick och satte mig där vi skulle mötas och Emma gick till informationen igen där dom ropade upp kvinnan ännu en gång. Medan jag väntade på dom, var ambulanspersonal i full gång med att undersöka en tjej. Såg inte vad som hade hänt, men hon såg inte ut att må så bra! Dom tog med henne på en bår och gick. Till slut kom Emma tillbaka med den rosa damen! Damen var ju som sagt tysk och kunde knappt ett ord engelska. Men efter lite gestikulerande och skratt, tog damen sin nya katt och gick. Vi sprang ner till ett tåg som nyss skulle avgå.

Väl i Malmö igen, blev de en sväng på Rusta..! Vi kikade på julpynt och gick runt när mina ögon plötsligt fastnade på en underbar massagestol! Satt nästan alltid i en sån när jag följde med Nicke till hans jobb och det är ju så underbart att sitta i en sån. Jag ställde in den i ett underbart läge och sa till Emma att sätta sig. Hon dog! Där stod en annan, billigare variant brevid den dyra och jag placerade mig i den billiga. Så vi satt i massagestolarna i säkert en halvtimme och skrattade.. xD Såg bl.a en tant som nästan välte en hög med resväskor, för hon skulle naturligtvis ha den undre resväskan som var en stöttepelare för högen x) Hahaha

När vi äntligen var klara på Rusta så stack vi inom nya Ikea, när vi ändå var där ;) Tydligen var Kamprad själv i varuhuset. Tyckte väl att personalen var extra trevlig ;P
När vi var klara med kikandet så blev det en obligatorisk Ikea-korv. Fast egentligen blev det mest ketchup, för den var ju helt cp som man tryckte på. Tryckte man löst, kom det ingenting. Då trycker man ju givetvis lite hårdare och då tömdes säkert halva innehållet på korven >_<

Sen bar det hem och nu sitter man här =) Det snöade ju oxå innan :D Hihi..

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha, ja det var en sjukt rolig dag gumman!! Sådana värmer i höstmörkret :)

2009-11-05 @ 18:27:53
URL: http://www.emma-amazingdollz.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hahaha! Håller verkligen med dig om ketchupen, den är ju helt sjuk! Jag såg faktiskt också min IKEA-gud, Kamprad i sin höghet :). Haha!

2009-11-05 @ 22:04:29
URL: http://emmajeppsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0