7 Maj

Haaaj..
Idag har varit en givande dag på jobbet xD Mkt skratt o bus.. =) Jag fångade även in en häst! xD
Vi kom körandes påväg ut mot landet.. Jag såg en ponny på vägen som lunkade så snällt.. Och bakom den kommer jordens största traktor med jordbruksredskap baktill.. Jag ropar: Stanna bilen!! Jag flyger ut o går stilla fram till ponnyn o lockar på den.. Den kommer nyfiket fram till mig, så jag grabbar tag i manen o leder in den i diket.. Traktorn stannar o killen hoppar ut o ska hjälpa till.. Det kommer även ett gammalt par som verkar känna hästen, som btw stod så lugnt och blev kliad av mig :)
Det visade sig att ponnyn hette Lavendel, och att dess ägare inte var hemma.. Tanten gick ner för backen o hämtade grimman o grimskaftet som jag trädde på hästen, sen gick jag på åkern ner till öppningen.. (Jag visste att hästen skulle in där eftersom jag sett att den stått där annars) Plus att där va en annan häst i hagen som verkade sakna sin kompis! =(
När jag kom tillbaka till bilen var Laine (han som jag jobbade med) i chock.. Han blev lite paff att jag gick fram till hästen och höll honom så snällt.. Plus att han fråga o jag inte va rädd att den skulle bita mig.. Men när man har hållt på med hästar i ca 8-10 år så e man van vid de mesta ;P
Så har man gjort sin goda gärning för idag!

Igår kväll va vi o spelade minigolf!! =D Mogge vann med 53, Nicke med 54 o jag med 61 :( Men det va skit kul =D
Nu e de snart Grannfejden som ska sändas från Sundsvall xD Att dom inte kan hålla sams här..! De e 2:a gången de visas härifrån xD

Jag fick inte jobbet på Donken :/ Fick ett SMS om att dom nekade mig.. Men men.. Har jobb till aug minst iaf.. så får söka som satan i sommar.. =P

Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Em

Sv;



Hihi, Fanny lovar jag att inte sno - det funkar inte riktigt har i Skottland da det ar slang for det kvinnliga konsorganet... Lite synd, for det ar fint :) Isabella har vi funderat pa som andranamn eftersom Pete's mormor hette det. & Molly ar jattegulligt! Jag gillar Millie ocksa, fast det heter Pete's kusin. Hm. Supersvart med namn!

2009-05-08 @ 22:19:10
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0