22 Januari

Jobbet...
Nu sitter man på jobbet, en liten lucka just nu :)
Igår va vi i lägenheten.. Alla Allans saker e borta just nu =) Så alla våra kartonger, blommor o dylikt är där nu. Men alla större saker är kvar, såsom soffan, sängen o de är kvar i gamla. Ikväll ska vi lägga golv i vardagsrummet så att vi kan flytta dit soffan :)
Dessutom igår så köpte vi hallgolvet. : ) Det blir likadana plattor som vi har nu, fast avlånga :) Naaajs :)
DESSUTOM så försökte Bauhaus lura oss på 546 :- igår! Fy, fy! Det stod att ett paket plattor skulle kosta 240-nånting.. Men tanten i kassan slog in 280-nånting.. Så gick jag o kolla och proffset (Jag) hade rätt! Men så hade hon redan slagit ut kvittot, men så sa jag till henne att det kostade 240:- Hon: Nej! De e kvm priset! Nej, sa jag, det är 229:- 240:- per paket! Så blev hon assutr o sa, Ja, då får du gå till informationen.. Ja, 500 kr är faktiskt för mkt för att skita i.. Så vi traskade dit och Jajjemen så hade jag rätt o vi fick 546 kr tillbaka :D Sådeså!!

Vi var ju dessutom till Jysk igår och köpte ett bord på 2 m.. Och vi änkte ja, men de får ju plats.. Nicke betalade och vi åkte hem.. Men sen måttade jag en extra gång i nya lägenheten och ACK så fel vi hade!! Det hade definitivt INTE gått att ha bordet där.. :/ Så det är bara att lämna tillbaka, tur är att vi inte fått hem det än.. Utan det skulle komma på måndag, men betalt är det ju, så Nicke skulle åka dit idag och skämmas.. Han hade måttat fel och glömt att räkna med diskmaskinen.. så nu får vi leta ett nytt och mindre bord : / Jag som gärna ville ha det.. Det hade gått så fint in i färgerna vi ska ha!! >_<

Såå, ikv blir det golvläggning med proffsen (moi)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0